De afgelopen periode is er met veel energie en betrokkenheid gewerkt aan het nieuwe curriculum. De schrijvers bevinden zich nu in de fase waarin ze leerarrangementen ontwerpen voor de leeruitkomsten van niveau 1 en 2.
Dit betekent dat we met de curriculumontwikkeling in een concrete en tastbare fase zijn beland. Dat geeft ontzettend veel enthousiasme! Idealen worden nu omgezet in concrete activiteiten.
Daarnaast zien we dat de ontwikkelteams per cluster steeds beter beginnen te functioneren. Bijna elk cluster heeft nu een actief team dat in gesprek gaat over wat de schrijvers hebben ontwikkeld. Het is prachtig om te zien hoe op 22 januari, deze teams waardevolle feedback gaven aan de schrijvers. Dit onderstreept de betrokkenheid en dialoog tussen opleidingen en het werkveld.
Samen werken we aan een toekomstbestendig curriculum dat mooi aansluit op de praktijk. De input vanuit het werkveld draagt bij aan passende leeractiviteiten voor de student.
Op die manier kan de student in de toekomst de opleiding en zijn praktijk beter aan elkaar koppelen. Tijdens deze inspirerende middag hebben we ook nagedacht over de beoordelingslijn van studenten in het werkveld. Op dit moment wordt beoordeeld via WPC’s en assessments, maar we hebben samen de vraag gesteld: is dit de beste manier, of kan het anders?
Het werd duidelijk dat iedereen recht wil doen aan het leerproces van de student, terwijl we tegelijkertijd de onderwijskwaliteit willen blijven borgen. Een mooie uitdaging! Aan de hand van prikkelende stellingen hebben we hierover nagedacht.
Het vervolg is nu in handen van de commissie Werkplekleren, die in nauwe afstemming met de curriculumcommissie een duidelijke lijn gaat uitzetten. Samen blijven we bouwen aan onderwijs dat inspireert, aansluit op de praktijk en studenten optimaal voorbereidt op de toekomst. Dank aan iedereen die hieraan bijdraagt!